Nuo ryto iki vakaro – kairiuoju Nemuno krantu

Maršrutas Panemune dešiniuoju Nemuno krantu yra vienas populiariausių Lietuvoje, o keliavimas kairiuoju krantu vis dar yra neatrastas, bet visai be reikalo. Šį kartą į Pamarį keliavome būtent juo ir kiek visko dar nematyto pamatėme!

Pirmoji mūsų stotelė – Žemoji Panemunė, kaimelis Šakių r. sav. Jame stovi labia jauki ir sena Šv. Vincento Pauliečio bažnyčia, pastatyta 1877 m. Mums pasisekė ją rasti atvirą, tad pamatėme ją ir iš vidaus.

Žemosios Panemunės bažnyčia

Net atidarytą radome

Žemojoje Panemunėje yra išlikęs ir senas dvaras, kuriame anot įvairių šaltinių lankydavosi poetas Adomas Mickevičius, mokytojavo Jonas Jablonskis. Dvaro rūmus matėme tik iš toli, nes patekimas į juos per privatų kiemą, kuriame amsėjo šunys, tad pabijojome eiti, o iš kitos pusės praėjimas apaugęs žolėmis iki kaklo. Iš arčiau apžiūrėjome tik dvaro ūkinį pastatą.

Žemosios Panemunės dvaro ūkinis pastatas

Šiek tiek pavažiavus radome Žemosios Panemunės piliakalnį. Čia buvo didysis mūsų šios kelionės atradimas! Piliakalnio teritorija sutvarkyta ir pritaikyta keliautojams, o nuo jo atsiveria įspūdingas Nemuno ir apylinkių kraštovaizdis. Tai tarsi Seredžiaus piliakalnio, esančio kitame Nemuno krante, brolis.

Laiptai į piliakalnį

Nemunas

Atsiveriantys vaizdai

Į kitą pusę

Ant Žemosios Panemunės piliakalnio

Laiptai žemyn

Toliau sekė neįprastas ir negirdėtas objektas Kriūkų magazinas arba grūdų sandėlis, pastatytas XIX a. ir dar vadinamas Špykere. Tai buvusio Nemuno senojo prekybinio kelio paminklas, čia pirkliai kaupdavo supirktus grūdus, o vėliau juos gabendavo į Vokietiją.

Kriūkų magazinas/grūdų sandėlis/Špykerė

Kriūkų magazinas

Šalia sandėlio radome dar vieną muziejinį objektą – svarstykles, net veikiančias!

Svarstyklės

Tada pro Paežerėlius, apie kurios informacijos beveik neradau, tik matėme jame stovinčią Šv. Angelų Sargų bažnytėlę, važiavome į Ilguvą.

Paežerėlių Šv. Angelų Sargų bažnyčia

Paežerėlių Šv. Angelų Sargų bažnyči

Ilguvoje tebestovi išlikę mediniai dvarelio rūmai, kurie yra minimi jau nuo XVI a. Tai buvęs karališkas dvaras, kurį XVIII a. nusipirko klebonas Viktoras Talko Grincevičius – Ilgauskas. Grincevičių giminei dvaras priklausė iki XIX a. pb. kai Ona Grincevičiūtė išekėjo už  žymaus to meto lenkų kompozitoriaus. Nuo tada iki pat šiol dvaras tapo muzikų susibūrimo vieta.

Dvaro priegos

Ilguvos dvarelis

durys už grout

Vaizdas į Nemuną

Dvarelio parkas

Iš kitos pusės

Veranda

Dvaro ūkinis pastatas

Su dvaru susijusi ir Ilguvos Šv. Kryžiaus atradimo bažnyčia, jos statybą taip pat finansavo Grincevičių gamine.

Ilguvos Šv. Kryžiaus atradimo bažnyčia

Apžvalgos aikštelė šalia bažnyčios

Po Ilguvos mus ištiko Plokščiai, kuriuos išgarsino Vaiguvos upė-gatvė. Vieta unikali tuo, kad vietiniai žmonės savo namus automobiliu gali pasiekti tik važiuodami upe-gatve, pašaliniams smalsuoliams važiuot ja uždrausta, tačiau jiems šalia upelio yra nutiestas puikus pasivaikščiojimų takas.

Tako pradžia

Įvažaiavimas

Takas ir kelias

Įvažiavimas į kiemą

Takas

Radome ekspoziciją senų padargų

Sutikom vietinių ryžų gyvių

Dar vienas įsukimas kieman

Ne tik upės – gatvės teritorija sutvarkyta, visi Plokščiai labai pasitempę, įrengtas išsamus pėsčiųjų maršrutas su informacinėmis rodyklėmis ir stendais, kuriuo keliaujant puikiai pažinsit visa gyvenvietę.

Plokščiuose stovi Šv. Mergelės Marijos vardo medinė bažnyčia, kurioje kabo varpas nulietas 1573 metais Rytų Prūsijoje.

Plokščių bažnyčia

Plokčių bažnyčia

Laiptai į bažnyčią

Apžvalgos aikštėlė

Šventaduobė

Gelgaudiškis nuo Plokščių – ranka pasiekiamas. O ten – didžiulė, sutvarkyta, gėlėm apsodinta dvaro teritorija.

Gelgaudiškio dvaras

Dvaro rūmai

Kita pusė

Kita dvaro rūmų pusė

Maršrutas šitoje vietoje nesibaigė. Galiausiai apie 21 h atsidūrėmė ant Rambyno kalno, kur tuomet Joninės buvo švenčiamos.