Ekskursija po Žaliąjį pastatą VU botanikos sode

Šį savaitgalį vyko Oper House Vilnius renginys, kurio metu lankytojams atveriami įdomūs pastatai ir rengiamos juose ekskursijos. Mes suspėjome apsilankyti Žaliojo pastato atidarymo ekskursijoje VU Botanikos sode Kairėnuose. Po rekonstrukcijos pastatas visiškai pasikeitė, jį puošia ypatingos žaliosios kolonos su atskira laistymo sistema. Kolonos jau yra apsodintos, tik dar nespėjusios sužaliuoti, o ant stogo įrengta apželdinta aikštelė, […]

Pavasario linksmybės Zackagirio (Dziackagirio) pažintiniame take

Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dieną – Kovo 11-ąją paminėjome keliaudami po Dzukijos nacionalinį parką. Pradėjome nei ilgu, nei trumpu 10,5 km žygiu po Zackagirio arba kitaip, Dziackagirio, pažintinį taką. Visas tako ilgis yra 13,8 km, tačiau galima pasirinkti ir trumpesnius atstumus – 7 arba 10,5 km. Take labai aiškiai ant medžių […]

^84D42CC4A9E8042C9F12B6FD303E636F338C29E3869E5F34D6^pimgpsh_fullsize_distr

Turistinis-pažintinis takas „Žodis girios draugui“

Pažintinis takas, tokiu keistai įdomiu pavadinimu, jau seniai buvo mūsų dar nepraeitų takų sąraše ir šiandien iššaušo jo aplankymo diena! Čia viena iš tų vietų, kurios taip paprastai nerasi, apie nuorodas nė kalbos nėra. Važiuojant Vilnius – Druskininkai keliu reikia pasukti link Matuizų  ir pavažiavus apie 1,5km bei pervažiavus tiltą per Merkį Užperkasio kaime  pasukti […]

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fotoreportažas iš Medvėgalio kalnų ir pakalnių

Buvo lietingas rugpjūčio vakaras, bet kantriai išlaukę sausesnio protarpio į Medvėgalį vistiek užkopėme. Medvėgalis yra aukščiausias Žemaitijos taškas (234 m virš jūros lygio) ir viena iš Medvėgalio archeologinio komplekso dalių, kurią dar sudaro Pilies, Piliorių, Alkos, Ąžuolų, Sumonų kalvos su kūlgrinda. Istoriniuose šaltiniuose rašoma, kad Medvėgalio viršūnėje  degdavo šventoji ugnis, o ant Pilies […]

Pasislėpusi Akmenos (Maseliškių) cerkvė

Važiuojant į Pauolios miško taką netikėtai akis užkliuvo už iš už medžių kyšančio bokštelio, tad ir stabtelėjome apžiūrėti kas čia stovi. Išsiaiškinome, kad tai Akmenos sentikių cerkvė, kitaip dar vadinama Maseliškių cerkve, nes stovi Maseliškių kaime. Radau informacijos, kad cerkvė pastatyta 1937 m. Nors gyventojų aplinkiniuose kaimuose labai sumažėjo, bet cerkvė iki šiol dar yra veikianti […]

Pauolios miško takas

Viename iš turizmo žemėlapių atradau trumpą įrašą apie negirdėtą miško taką Pauolioje. Daugiau informacijos nė su žiburiu nerasi. Net apie patį Pauolios kaimą vos keli žodžiai, kad tai kaimas Vilniaus rajone ir tiek. Kaime likusi gal viena sodyba, bet naują rekreacinį taką kažkas sugalvojo ten įrengt.  Anot informacijos stende – tai pelno nesiekiančios ES investicijos miške. […]

Negirdėtas Taučiliškių ežero pažintinis takas

Jau galvojome, kad aplink Vilnių 30 km spinduliu esame maždaug viską išnaršę kas mums įdomu, bet visai netikėtai sužinojome apie Taučiliškių ežero pažintinį taką. Informacijos apie jį interneto platybėse beveik nėra, bet vistiek mes jį suradome. Taką labiau pavadinčiau rekreaciniu ar poilsiniu/pramoginiu, nes jame nėra nė vieno informacinio stendo ar kažko panašaus, apart dviejų žemėlapių […]

Stebinantis Kėdainių senamiestis

Su kuo daugumai asocijuojasi Kėdainiai? Greičiausiai su agurkais ir dar viena politine persona… Tačiau niekis tie agurkai, kai pamatai Kėdainių senamiestį!  Vaikščiodami vietomis jautėmis kaip ne Lietuvoje arba bent jau kokiame Vilniuje. Kėdainiai intensyviai pradėjo augti XV-XVI a., gavo savivaldos teises, pradėjo kurtis pirkliai ir amatininkai iš visos Europos,  mieste veikė net šešios […]

Miško turtai – Miško turtų pažintiniame take

Pirmasis rudens savaitgalis išpuolė tikrai rudeniškas, bet namuose nusėdėt vistiek neišėjo. Apsirengėme atitinkamai, apsiginklavome skėčiais ir išvykome ieškoti Miško turtų pažintinio tako. Toli važiuot nereikėjo, takas yra įrengtas Parudaminio girininkijoje t.y. apie 25 km nuo Vilniaus. Tiksli tako vieta pažymėta Lietuvos pažintinių takų žemėlapyje. Tiesiai nuvažiuot mes nemokam, kaip visada. Pakeliui dar užsukome apžiūrėt, o […]

20160725_174821

Nenustojantys stebinti vaizdai nuo Seredžiaus piliakalnio

Panemunėm į Pamarį lankyt artimųjų važiuojam keletą kartų per metus, tad ir akys prie ten esančių pilių, piliakalnių ir Nemuno vingių apsipranta, nestosi kas kart. Tačiau šią savaitę vėl važiuojant tuo pačiu keliu, nors ir karščiui svilinant, sugalvojom, kad norim vėl užsiropšt ant Seredžiaus arba Palemono piliakalnio ir apsidairyt nuo viršaus. Atrodo, užsilipus jau kokį […]